okoanyudev3

okoanyudev3

Húsmentes hétfő –mángoldos quiche

2014. június 22. - mrdudo

Most nyáron, amíg csak van friss gyümölcs, gyümölcsnapokat fogok szerintem tartani, de van még jó pár receptem, amit talonban tartottam nektek húsmentes hétfőkre.

Jöjjön az egy régi nagy kedvenc: mángoldos quiche.

Régi szerelemem a francia lepényke: a quiche. Könnyen alakítható étel, mindig az mehet bele, ami épp van otthon.

Az alaprecept nagyon egyszerű:

A tésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • csipet só
  • egy kevés jéghideg víz
A töltelékhez:
  • 1 doboz tejföl
  • 1 dundi tanyasi tojás
  • egy csokor mángold (általában csokorban szokták árulni, ha nem így van, akkor amennyi szárat meg tudunk markolni.)
A lisztbe tegyünk egy csipet sót, majd morzsoljuk el a vajjal majd adjunk hozzá annyi jéghideg vizet, amivel jól gyúrható, de nem túl puha tésztát kapunk.

Nagyon rég óta sütök quiche-t, az egyik titka, hogy a víz legyen tényleg hideg, én mélyhűtőbe szoktam tenni egy kicsit,hogy igazán hideg legyen.

Miután összegyúrtuk, jön a második trükk: fél órára megy be pihenni a hűtőbe.

Amíg pihizik a tészta a mángoldot vajon, vagy olívaolajon ( tetszés, ízlés szerint) megfonnyasztom, és miután súlyos fokhagymafüggő vagyok, dobok hozzá minimum egy gerezd apróra vágott fokhagymát is. Sózom, borsozom. Ha van itthon póréhagyma, azt is szoktam dobni a mángold alá.

A tésztát kiveszem a hűtőből, vékonyra kinyújtom és belelapogatom a quiche-formába (azt hiszem, ez megegyezik a piteformával), majd 180 fokra előmelegített sütőbe teszem, miután villával megszurkáltam a tésztát.
Hagyom, hogy kicsit megsüljön a tészta, kb. 10 perc, majd ráborítom a mángoldot és szépen eloszlatom. Amíg a tészta sül, a tejfölt egy kis tálkában elkeverem a tojással, sózom, borsozom és miután a mángoldot elegyengettem a tésztán, az egész kulimászt még ráborítom.

Ha van időm és idegszálaim vasaltak, akkor még külön felverem a tojásfehérjét és úgy forgatom a sárgájával kivert tejfölhöz és csak ez után borítom az aktuális zöldségre.

Zutty be a sütöbe, 180-200 fokon kell neki még kb. 15 perc.

Leírva kicsit hecces, őszinte leszek, kicsit az is, de nagyon finom.  Friss salátával isteni fogás. Simán feldobja a hétfőt, ha az éppen undok lenne.

fotó 2 (3)

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr116720559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása