okoanyudev3

okoanyudev3

Rákot és meddőséget okozhatnak a betétek és a tamponok? - Veszélyes anyagok az intimtermékekben

2014. január 26. - mrdudo

Mindenkitől elnézést kérek a kicsit erősebb címért, de sajnos ki fog derülni, hogy nem igazán túlzás, viszont misszióm, hogy ezt minél többen olvassák, szerintem ugyanis a tét túl nagy.

Sokszor van, hogy valami elkezd bekerülni a köztudatba és egyre több helyről jönnek az infók. Szerintem így van ez mostanában az intimbetétekkel, tamponokkal kapcsolatban. Egyáltalán nem beszélünk róluk, vagy csak ijesztegetve, ha meg beszélünk is, és akár ijesztegetés is van, reális alternatívákról meg nem nagyon hallani.

A legjobban persze az lepett meg, hogy mennyire nem beszélünk róla, mennyire nem merünk beszélni róla. Az is lehet, hogy  a blog leghosszabb bejegyzése lesz, de nem bánom, mert tényleg nagyon fontos, hogy merjünk beszélni ezekről a témákról.

Amikor pár dologra rákérdeztem, mindenhol inkább szemlesütés volt a válasz. Az egyik szívcsücsök boltomban is megkérdeztem, hogy például mik a visszajelzések az intimtölcsérrel kapcsolatban és az egyik kedvenc eladóm azt mondta, hogy bár ugyan adnak el belőle rendszeresen, de ebben a témában, tehát, hogy hogyan válik be az intimtölcsér még senki nem jelzett vissza.

Pironkodunk tehát pironkodunk, ez a helyzet.

Sokszor belegondoltam, hogy vajon azon a legérzékenyebb ponton milyen anyagok szívódhatnak fel.Mert ugye, hogy fehér legyen, klórral fehérítik őket egyrészt, másrészt az illatokat is hozzáteszik  melyeket minden egyes lista a veszélyes összetevők között említ.

A Women’s Voices for the Earth novemberben hozott nyilvánosságra egy kutatást, amely arról szól, hogy mivel vannak tele a női intimtermékek és veszélyeztetik ezzel nők millióinak az egészségét. A lista egy kicsit száraz, de érdemes átrágni magatokat rajta szerintem.

153820155

Sajtóközleményükben Dr. Amki  Zota aki foglalkozás és környezetegészségügyi területekkel foglakozik a George Washington Egyetemen így nyilatkozik:  Aggodalomra adhat okot, hogy ezek a kemikáliák találkoznak az érzékeny hüvelyi területekkel.

És akkor most nézzük a WVE jelentését:

női intimkozmetikai termékek található mérgező vegyületek potenciális egészségügyi hatásáról

"Bizony, a felsorolt termékek tartalmazhatnak olyan - nem szabályozott - mérgező kemikáliákat, amelyek súlyos egészségkárosodást okozhatnak. Növelhetik pl. a mellrák, az asztma és allergiás reakciók kialakulásának esélyét, veszélyeztethetik a termékenységet. Az említett vegyi anyagok tartalmazhatnak karcigonéket, reprotoxinokat, allergéneket és  endokrin zavarokat okozó anyagokat.

Mivel a női nemi szervek környékén található szövet a test egyéb részein található bőrnél jóval érzékenyebb a felsorolt termékekben található vegyi anyagok könnyebben szívódnak itt fel.

Az egyes termékekben talált veszélyes anyagok:

Tamponok: veszélyes anyagok lehetnek a dioxinok, a furánok, a peszticid-szermaradványok és az ismeretlen összetételű illatvegyületek.
Mindezek okozhatnak: rákot, reprodukciós problémákat, endokrin zavarokat és allergiás reakciókat.

Betétek: veszélyes anyagok lehetnek a dioxinok, a furánok, a peszticid-szermaradványok és az ismeretlen összetételű illatvegyületek és ragasztószerek, mint pl. a Metil-dibromo-glutaronitril. Mindezek okozhatnak: rákot, reprodukciós problémákat, endokrin zavarokat és allergiás reakciókat.

Intim törlőkendők: veszélyes anyagok lehetnek: metil-izotiazolinon, parabének, kvaternium-15, DMDM-hidantoin, jodo-propinil-butil-karbamát (tartósítószer), triklozán és ismeretlen összetételű illatvegyületek. Rákot és endokrin zavarokat és allergiás reakciókat okozhatnak.

Intim mosdószer: veszélyes anyagok lehetnek: ismeretlen összetételű illatanyagok, parabének, metil-izotiazolinon, DMDM-hidantoin, D&C Red No.33, Ext D&C Violet #2, and FD&C Yellow #5. Rákot, endokrin zavarokat, allergiás reakciókat és asztmát okozhatnak.

Intimzuhany: veszélyes anyagok lehetnek az ismeretlen összetevőjű illatvegyületek, a spermicid hatású Oktoxinol-9. Okozhat: vaginális bakteriális fertőzést,  medencei gyulladásos betegséget, méhnyakrákot, koraszülést, HIV fertőzést, szexuális úton terjedő betegségeket, méhen kívüli terhességet, terméketlenséget és krónikus gombafertőzést.

Intimdezodorok: veszélyes anyagok lehetnek az ismeretlen illatvegyületek, parabének és Benzetónium-klorid. Reprodukciós problémákat, endokrin zavarokat és allergiás reakciókat okozhatnak.

Intim viszketés elleni krémek:veszélyes anyagok lehetnek az ismeretlen illatvegyületek, parabének, metil-izotiazolinon és egy inaktív összetevő, a benzokain, ami egy enyhe érzéstelenítő. Endokrin zavart, allergiás reakciót okozhat és hatástalan lehet a viszketésre.

Mit tehetünk, hogy elkerüljük mindezen hatásokat.

  • Nyomtassuk ki ezt a listát, és vásárláskor vigyük magunkkal.
  • Keressünk olyan termékeket, amelyen valamennyi összetevő szerepel, beleértve pl. az illatanyag összetételét.
  • Használjunk kevesebb intimterméket.
  • Ne használjunk olyan termékeket, amelyek nem szükségesek a nemi szervek egészségének fenntartásához.
  • Amikor csak lehet, illatanyag-mentes terméket válasszunk (elsősorban tamponok és betétek esetében)
  • Klórmentes fehérítővel kezelt, vagy fehérítővel nem kezelt termékeket válasszunk.
  • Ha allergiás reakciót tapasztalunk, hagyjuk abba a termék használatát.
Mit tehetnek a gyártók?

Ne használjanak mérgező vegyszereket: A gyártóknak meg kell tenniük a szükséges lépéseket ahhoz, hogy az intim-kozmetikumok ne tartalmazzanak karcinogéneket, mutagéneket, reprotoxinokat, és endokrin zavarokat okozó anyagokat. A nyálkahártyával kapcsolatba kerülő termékek esetén további termékvizsgálatok szükségesek.

Tüntessék fel valamennyi összetevőt: a gyártóknak fel kellene tüntetniük a felsorolt termékek gyártása során felhasznált valamennyi anyagot. Az allergiás reakciók kiváltására képes anyagokat külön fel kellene tüntetniük."

A kutatás teljes anyagát itt olvashatjátok!

Nna, miután ez egy amerikai kutatás, megnéztem, mi  a helyzet az EU-ban, meg is találtam az erre vonatkozó rendeletet, itt megnézhetitek ti is, ha van cérnátok hozzá.

(A fenti jogszabály az EU tagállamaiban kötelező erővel bír, a tagállami jogszabályoknak az e rendeletben foglaltakkal összhangban kell lenniük.  )

„Az SCCS számos olyan anyagot azonosított, amely valószínűsíthetően allergiás reakciót vált ki, és a jövőben korlátozni kell ezek használatát és/vagy meghatározott feltételeket kell szabni a felhasználásukra vonatkozóan. A  fogyasztók megfelelő tájékoztatásának biztosítása érdekében meg kell követelni ezen anyagok jelenlétének feltüntetését az összetevők felsorolásában, és fel kell hívni a fogyasztók figyelmét ezen összetevők jelenlétére. Ezen információknak javítaniuk kell a kontaktallergia felismerését a fogyasztók körében, és lehetővé kell tenniük számukra az allergiát kiváltó kozmetikai termékek használatának elkerülését. Azon anyagok esetében, amelyek valószínűsíthetően a lakosság jelentős részénél allergiát okoznak, egyéb korlátozó intézkedéseket, például betiltást vagy a koncentráció korlátozását kell fontolóra venni. A tudatos termékválasztás elősegítése érdekében lehetővé kell tenni azt is, hogy a fogyasztó a termékkel kapcsolatban – a címkén szereplő információkon kívül – további információért fordulhasson a felelős személyhez.”

Ez lenne tehát az EU-s rendelet erre vonatkozó esszenciája szerintem, csak egy bibi van. A rendeletben hosszadalmas lista található azokról az anyagokról, amelyeket az EU tilt, viszont az amerikai kutasban szereplő veszélyes anyagok közül én csak alig párat találtam a listán.

Tehát ott állunk, ahol a part szakad. Egy újabb terület, ahol vélhetően nem elég szigorú a szabályozás és nem babra megy a játék, hiszen nők milliói küzdenek komoly problémákkal odalenn…

Az elméletem az, (nyilván sokaknak, nem én vagyok az értelmi szerző), hogy sok kicsi sokra megy, tehát nem mindegy, hogy még ott is „belélegzek” valamit, amit nem kéne, vagy sem.

Úgyhogy hamar-hamar alternatívákat kellet keresnem, amit nálam egy orvos által diagnosztizált kontaktallergia is mihamarabb szükségessé tett.

Ezeket a dolgokat a találtam a magyar piacon:

Mosható betétek

Na, megmondom őszintén, ez nekem nem volt opció. Hamarabb képzelem el egy pelenkáról, hogy kimosom, mint egy betétről. Mert a pelenkánál a kisebb dolgok azért lazán kimoshatók mosógépben, a nagyobb dolgokat meg megfogja az erre rendszeresített betét. De itt? Az ötletet tisztelem, de ezt én ezt nem tudom rendszeres használatra magamnak elképzelni.

betet

Bio betétek, tamponok

Ezt tényleg már teljesen felesleges dolognak tartottam addig, amíg nem szembesültem azzal, hogy bizony a sima betétekre is lehet allergiásnak lenni. Nem én mondom, az orvosom. Sok esetben bizonyos tünetek okozója nem más, mint a tampon, az intimbetét, a tisztasági betét. Tehát aki ezzel szembesül, akkor is muszáj alternatív megoldásokat keresnie, ha amúgy nem tenné.

Egyébként ezek a betétek nagyon jók, könnyűek, finomak, kényelmesek, nem okoznak irritációt, viszont aranyárban mérik őket.

natracare

Anionos betétek

Hivatalosan ezek is "mindenmentesek", és plusz ez az anionos csík antibakteriális hatású is.  Egy antibiotikum kúra után, amikor enyhe segítségre volt szükségem,  próbálkoztam vele, de megmondom őszintén, nehéz eldöntenem, hogy a hatása csak pszichés volt, vagy valós. Amúgy általában ezt érdemes róla tudni (áruk ezeknek is elég borsos):

Nem tartalmaznak kémiai és mérgező anyagokat.

- A felhasznált ragasztó, élelmiszer alapú ragasztó.
- Biológiailag lebomló anyagból készülnek, így nem szennyezik a környezetet.
- Nem okoznak allergiát.
- Csomagolásuk hermetikus és baktériummentes.
- Az anionos csíknak köszönhetően aktív antibakteriális (akár 12 órán keresztül), gombaölő, gyulladáscsökkentő hatásúak és megszüntetik a kellemetlen szagokat.
- Szabad mozgást biztosítanak.
- Teljes mértékben légáteresztők, így nagy komfortérzetet biztosítanak.
- Nagy nedvszívó képességüket (nappali 100 ml, éjszakai 150 ml) a 4. rétegben található kukoricakeményítőnek köszönhetik, mely a nedvességet rögtön zselévé alakítja.
- Takarékosak: nedvszívó képességüknek köszönhetően kevesebb betét használata is elegendő, miközben a higiénia mértéke összehasonlíthatatlanul magasabb.
(Ezt a kijelentést nagy biztonsággal alátámaszthatom, igaz.)

 

vita-crystal-anion-egeszsegugyi-betet-normal-10db-silver-torlokendo-20db-66230

 

Intimtölcsér

Pár éve már kerülget ez a dolog, de egyáltalán nem tudtam elképzelni, hogyan van. Az elv szimpinek tűnt, mégsem vitt rá a lélek, mert az árát is húzósnak találtam, Aztán valahogy az elmúlt pár hónapban két barátnőm is teljesen spontán közölte, hogy neki ilyenje van és élete legjobb vétele volt.

Miután az allergia miatt nem volt sok választásom, vagy aranyárban a biocsodabetét, vagy ez, gondoltam, nem véletlen, hogy ennyien mondják, hogy ez jó, bár kicsit szívtam a fogam, de beruháztam. Azt a márkát választottam, ami a legrégebb óta van jelen a piacon, és sok adatot találtam róla.

Megmondom őszintén, izgultam, hogy ez akkor most hogyan lesz?  Szerencsére a magyarországi forgalmazó egy nőgyógyász-szakértővel együtt simán válaszol a kérdésekre, sőt,  itt aztán – szerencsére – nincs pironkodás, azt mondjuk, ami van. Egy gondom volt az elején, kérdeztem egyet, kaptam egy praktikus tanácsot és már túl is lendültünk problémán.

Első alkalommal azt javasolják, az utolsó napokon próbáljuk ki, így is tettem. A fő para: a hogyan teszem fel, veszem ki, pillanatok alatt eltörpül, hát csak amúgy egyszerűen. Jelentem, a rutin egy nap alatt elsajátítható.
A kontaktlencséhez tudnám amúgy hasonlítani, évekig paráztam rajta, hogy ki merjem-e próbálni, attól féltem, ha egyszer beteszem, az életben nem fogom kivenni, de persze azért ez nem így van, jó pár éve rutinos vagyok ezen a téren is.

Az érzés pedig konkrétan megfizethetetlen! Ihimádom! Tiszta, higiénikus, nem macerás, minimális rutin kell hozzá és kész. Kényelmes, nappal is, éjjel is hordhatom, konkrétan olyan, mintha ott sem lenne.

Állítólag hosszú távon is jó hatásai vannak (enyhülnek a menstruációs görcsök, rövidül a vérzés etc), de erről még nem tudok beszámolni.

Olyan még nem volt, hogy én várjam  menzeszt, de tudni akartam, első naptól is működik-e? Nekem működik. Nagyon szeretem, tényleg az elmúlt időszak legjobb döntése volt, valahol még hálás is lehetek az allergiámnak, hogy segített hamarabb meghozni ezt a döntést. Az árát pedig hamar behozza, és tíz évig használhatom.

Ja, el ne felejtsem. A nőgyógyászommal is konzultáltam, azt mondta, semmi ellenvetése nincs, hajrá!
Amikor azt hittem még, hogy az első napokon nem fog menni, akkor arra kompromisszumra jutottam magamban, hogy akkor az első napra mehetne a biobetét-csoda, aztán az intimtölcsér.
Nekem mondjuk most úgy jó, ahogy van, de annak, aki azt hiszi még nem menne, tudom javasolni akár ezt a megoldást is. Minden egyéb dolog, ami még felmerülhet vele kapcsolatban (nem otthoni csere etc.) pedig picike rutinnal szintén kivitelezhető én már nagyon magabiztos vagyok.

Az sem mellékes, hogy környezeti terhelése is sokkal kisebb, mint a hagyományos betéteké, tamponoké, de nálam itt most az önvédelmi késztetés erősebb volt, bevallom. De azért szeretem, hogy használat után csak fertőtlenítem és beteszem a kis vászonzsákjába. Megnyugtató.

mooncup_box

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr376720471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gubis Szandra 2014.01.27. 06:39:58

En moshatozok, es mondhatom nagyon jo es higienikus is. :-) frissibe kioblit, mososzodas vizbe aztat, aztan ha osszegyult a mosnivalo vele egyutt kimosom. Tiszta, friss, es mivel mososzert nem hasznalunk, csak diot, szodat, perkarbonatot, igy nincs tele vegyszerrel sem. Sajna en minden mastol viszkettem, ettol nem. Sporolni sem utolso, szamitasaim szerint 5 ev alatt 60.000ft terul meg. :)

Pista Kiss 2014.01.27. 14:59:25

Azért egy kissé túlzónak érzem a startlap főoldalon "riogatni" ezzel a cikkel az embereket. Gondolom, főleg az intimtölcsérek "népszerűsítése" volt a cél. Akkor járjuk is egy picit még jobban körbe: - Hogyan és mivel fertőtlenítik le az intimtölcsért? (Megnézném, ahogy a használó pld. egy nyilvános wc előterében mosogatja az intimtölcsérét a csapnál. A többi nő biztosan nagyon örülne neki.) - Egy kissé macerás, szintén nyilvános wc-nél (ugyanúgy, mint a tamponnál), hogy az "ember lánya" ne vigyen be fertőzéseket magának. (Pld. mire bemegy a wc-re, összefogdossa az ajtót meg ilyenek.)

sarolta schmiedt 2014.01.27. 16:03:54

Akit érdekel a pamutanyagból készült csak gyógynövényekkel átitatott intim betét, amik a régi tibeti kolostorok receptúrája szerint készült jelentkezzen nálam. Pénzkereseti lehetőség is. email cimem schmiedt.sarolta@upcmail.hu.

Jné Tóth 2014.01.27. 18:35:19

A levegő is teli van sugárzásokkal, ebből adódóan a növények is. Gyermekkoromban a disznó zsír egészségtelennek volt minősítve (mi azért ettük napi szinten), most az akkor reklámozott étolaj az egészségtelen. Szerintem minden lehet rákkeltő, de képtelenség kivédeni. A nők "áldottak" a havi vérzéssel, így kénytelenek védekezni még akkor is, ha nem a legtökéletesebb megoldás a betét, tampon. Mi -akkoriban még- vattát használtunk, az is műszálas, bizonyára abban is vannak káros hatások. Nem kellene riogatni az embereket, mert sokan megijednek, s elkezd agyuk működni, s talán akkor lesz a baj.

Pap Zsolt 2014.01.27. 19:58:24

Ez olyan uncsi már,hogy szép lassan minden létező anyagról,tárgyról,élelmiszerről,stb. elhíresztelik hogy rákot okozhat.Létezik egyáltalán valami ezen a világon ami nem rákkeltő hatású.Szerintem nem,úgy hogy jobb ha tudomásul vesszük hogy így a rákkeltő hatású anyagokkal együtt éljük le a gyarló kis életünket.Nem kell ezt nap mint nap egy "okos" cikkben állandóan felhándálni...:-)))

Őri Gábor 2014.01.27. 20:06:26

Nem használok, fiúból vagyok:)

Ökoanyu 2014.01.27. 21:17:50

Köszönöm a kommenteket. Akik ismerik a rovatot a Nők Lapjában, vagy a blogot, tudhatják, hogy kimondottan nem szeretem a riogató cikkeket, ezért ha lehet, mindig igyekszem kerülni a riogatást. Ezzel a témával most nagyjából nyolc hónapja foglalkozom, sajnos pillanatnyilag ezek az adatok vannak, még akkor is, ha ez nem jó hír. Nem szántam reklámnak, ott a többi lehetőség, pont az volt a célom, hogy bemutassak több alternatívát, hogy mindenki találhasson a vérmérsékletének, pénztárcájának megfelelőt. Fertőtlenítés: az intim tölcsérhez jár egy részletes leírás is, mindig aszerint járok el, most nem részletezném, de igen könnyen megoldható közvécében is a fertőtlenítés, nincs vele gond. Ezzel viszont nem tudok egyetérteni: "jobb ha tudomásul vesszük ". Nem hiszem. Amíg van választási lehetőségünk, addig jó, ha tisztában vagyunk az információkkal és utána döntünk. Egyébként talán tényleg még a vatta is jobb, igazad van, utána fogok járni.

Gábor Csapó 2014.01.27. 21:34:35

Már elnézést de szerinted ráírják arra a nyüves dobozra hogy mik az előállításban használt anyagok??? megnéztem Ob tampon és always betét összetételét. A használatán kívül semmi más nincs sem rajta, sem benne. Sőt a honlapjukon sem... Nem kellene szerencsétlen nőket ezzel riogatni. van nekik elég bajuk "havonta"

Mónika Csete 2014.01.27. 22:39:46

A mosható betétek a legjobbak! Én mostmár másfél éve használom őket, és a görcseim megszűntek, sokkal egészségesebb vagyok! Pedig Meristinen éltem hosszú évekig. A nagymamámtól hallottam először erről, mert ők még maguknak készítették ezeket a háború alatt. A nagyi "receptjét" vettem alapul annak, hogy a mosható betétek készítése nálam már egy misszióvá nőtte ki magát és nemsokára el is indítok egy picike webshopot ahová az alapreceptet kicsit a mai formára gyúrtuk és ezek alapján árulgatunk majd ilyen mosható betétkéket. De nem mondom meg hol, mert ez itt nem a reklám helye. :) Bármilyet is használtok, jót tesztek vele az egészségeteknek és a környezetet is véditek! (No meg a pénztárcátokat!!) True Story. :)

Ökoanyu 2014.01.27. 22:44:12

Ha belegondolsz, a gond épp itt kezdődik. Jogod lenne tudni, hogy mi van benne. Illatos volt mondjuk bármelyik termék? Akkor mesterséges illatanyag biztosan van benne, ami az egyik legveszélyesebb összetevő...Sajnos.

Gábor Csapó 2014.01.28. 17:29:56

Nem szagolgattam. csak levettem a polcról és keresgéltem. De ennyi erővel a kenyéren is keresgélhetünk. :D Azon sincs semmi adat csak a kb lejárat. Sőt. Sok más terméken sem. Pl ráírják egy szörpre mi van benne????

Ágnes Hajdina 2014.01.28. 19:43:33

Én már megtértem, és ajánlom minden nőtársamnak. Intimtölcsért használok(nem a hazánkban legismertebb fajtát mert annál van sokkal jobb is) és mellé mosható, pamut tisztasági betéteket. Ha az ember egy jól összeállított szettet vesz és nem halmozza fel a különböző márkájú, színű és mintájú cupokat és betéteket(külföldön gyakori) akkor kb.egy év alatt megtérül az ára, utána pedig még évekig használható. Nem macerás és semmi undorító nincs benne. Én azóta jobban odafigyelek a vérzésemre, tudatosabb vagyok. Emellett remek érzés hogy nem dobok ki semmit a szemétbe...:)

Ágnes Hajdina 2014.01.28. 19:55:08

Kiss Pistának: Az intimtölcsért fertőtleníteni ciklus elején és végén kell. Az opciók: kifőzés, cumiknál használt fertőtlenítőszer illetve gyógyszertári alkohol. Mivel az intimkehely 12 óráig a hüvelyben maradhat ezért talán megoldható hogy ne a nyilvános, legócskább wcben kelljen cserélgetni, de ilyen esetben jó szolgálatot tehet egy kézfertőtlenítő, egy tiszta zsebkendő és egy kis üveg víz(mivel a kelyhet a kiürítés után csak vízzel és illatmentes szappannal kell megtisztítani, de elég egy zsebkendős letörlés is vészhelyzetben). Az orvosi szilikonon nem tapadnak meg a baktériumok. Remélem kielégített a válasz, mindez nem bonyolultabb az amúgy sem steril tamponnál csak egy pici gondolkodás és szervezés kérdése!:)

moncsi 2014.01.28. 20:43:52

Szia, Ági, megkérdezhetem, hogy milyen márkát használsz?

Ágnes Hajdina 2014.01.28. 20:50:05

Lunette-et, a kis méretet, kellően puha, de gond nélkül kinyílik.:) A Sckoon-t szeretném még kipróbálni, arról olvastam jókat.

Ökoanyu 2014.01.28. 22:07:15

Kedves Ági! Köszönöm a kiegészítéseket, a fertőtlenítésről én is ezt akartam írni. Látom, te már nagyon rutinos vagy, barátnőm kamasz lányának szeretne, van valami tipped? Köszi!

Ágnes Hajdina 2014.01.28. 22:21:56

Azért olyan rutinos nem vagyok, de rengeteget olvastam róla, mielőtt döntöttem!:) Kamaszoknak mindenképpen a kis méreteket szokták javasolni, és a puhább változatokat, de ahogy én tapasztaltam, sajnos eléggé egyénfüggő kinek melyik lesz "a" kehely! A Sckoon és a Lunette kis méretei megfelelőek lehetnek, de sokan a Melunát is dicsérik, az nem szilikon, hanem orvosi eszközökben is használt műanyagból készül, azzal semmi tapasztalatom(nekem valahogy a szilikon jobban tetszik). Tudok ajánlani egy nagyon jó fb-csoportot amit egy angol webshop kedves tulajdonosa alapított, ott nagyon segítőkészek a lányok! A webshop is kifogástalan és gyors én is onnan rendeltem, nagy a választék. (Itt a blogon viszont kezdő vagyok, nem tudom hová írhatnám Neked a linket. És ha már "beszélünk" nagyon tetszik a könyved, gyakran forgatom mióta meg van!:)

Ökoanyu 2014.01.28. 22:32:53

Tényleg vicces, hogy itt csetelünk :). Örülök, hogy tudod használni a könyvet. Jobb oldalon kell legyen egy olyan lehetőség, hogy "üzenet a bloggernek", na, ez lennék én, ha ide írsz, azt rögvest megkapom :). Most én nem piackutattam nagyon, barátnőm ezt ajánlotta, ezt választottam, de nagyon szívesen megnézem a többit, köszönöm!

eskati 2014.01.28. 22:54:53

Maradok a saját kezűleg varrt mosható betéteimnél. Szeretem őket, puhák, és kényelmesek, vékonyak, nem áznak át. Modernek. :) Szerintem ez a legjobb, és a mosása-tisztítása se nagy gond. Pénztárca és környezetkímélő. :)

abigail9 2014.02.01. 11:46:11

Kedves eskati! És hogy készíted őket? Szerintem többünket érdekelne. Köszönöm

eleonora magyar 2014.02.07. 14:25:34

Hát, nem tudom... Ez a kehely csoda.. Az endometriózis nevű betegségről hallottatok? Sok nőgyógyász sem ismeri, s ezért nem tudja a fájdalmak okát. Az endometriózis egyik oka lehet, bár nem bizonyított, a testüregbe visszajutó menstruációs vér. Szóval, aminek ki kell jönni, az csak jöjjön ki!

Cuppancs Tappancs 2014.02.10. 10:23:28

Szerintem is nagyon jó dolog az intim tölcsér! Sokat olvastam róla, és célszerűnek találtam több okból is. Ezeket Ökoanyu már megírta előttem :-) A jövő hónapban meg is tudom rendelni magamnak és akkor már én is ezt a tábort gyarapítom. Már nagyon várom! Egyébként, én is allergiával küldök sajnos, és meg kell mondjam, ha nincs ez a figyelemfelkeltő cím, lehet, hogy el se olvastam volna a cikket, és soha nem kerültem volna ki a betét-tampon ördögi körből. Örök hála Ökoanyunak :-)

Skati 2014.02.12. 23:17:53

Én már viszont kidobtam az intimtölcséremet. Anno én is nagyon körüljártam a témát, és tetszett, hogy nem termelek szemetet. A használatát nem volt könnyű elsajátítani, de mindent az unokákért alapon ezen is túl lettem. Kb. félév után valahogy olyan furcsa hatása volt, nehezen pisiltem ha fel volt helyezve, stb. Voltam Kriston Andrea Intimtornán később és ott konkrétan rákérdeztem. Ő semmit nem ajánl belülre "helyezni", mert a belső hüvely izmokra rossz hatással van. Mivel a tampont/intimtölcsért ezek az izmok benntartják, elszorítja őket, emiatt az izmok vérellátása gyengül. Nem tudom ennél szakszerűbben leírni, de ő sokat foglalkozik a női belső izmokkal, talán ért hozzá. Most épp a mosható betéteket tesztelem.

Luca Márta Patányi-Balázs 2014.08.11. 09:55:36

Nem szoktam kommenteket írni a neten, de ezt most nem tudom megállni. Több előttem szóló aggályaival is egyet értek az intimtölcsérrel kapcsolatban, és sejtettem, hogy Kriston Andrea sem fogja ajánlani. Sokkal problémásabbnak érzem azonban, hogy a cikk alternatívákat bemutató része egyáltalán nem tárgyilagos, és több ökoszempontot nélkülöz. A felsorolt 4 lehetőségből háromból jelenleg csak külföldi termékek elérhetőek, egyedül a mosható betét az, amelyből nagyon könnyen tudunk hazai terméket választani. Én is ismerem a Natracare termékeket, használtam is, de 14 db normál betét 1500 Ft belőle, ráadásul Svédországból származik, és akkor is csak eldobom, na. Kissé furának tartom, hogy egy magát Ökoanyunak nevező embernek nem opció, hogy kimosson egy betétet. Én fél éve csak mosható betétet használok, és semmiféle gondot nem okoz a mosásuk. Használat után a mosdónál hidegvízzel alaposan kiöblítem, a végén az összeset bedobom egy törülközőmosásba, tehát szinte semmi pluszenergiát nem igényel. Ráadásul nem értem, hogy a vér kimosása miért rosszabb, mint a kakis pelenka. Ez nem büdös, nem kenődik szét, semmi gáz nincs vele. És sokkal kényelmesebbek, mint akár a Natracare eldobhatója. A ragasztóval ellentétben a patentes megoldás újrapozícionálható, ha nem sikerült elsőre a jó helyre tennem, és nem gyűrődik be egy nagy hosszanti hajtásba, mint az eldobhatók. Én az enyémeket egy kedves,ügyes anyukától rendeltem, és itt jön be a képbe egy újabb ökoszempont, a szállítás. Még ha nem is a lakhelyünkhöz legközelebb találunk olyan embert, aki elkészíti nekünk, de mégsem a kontinens másik feléről szállítják ide. Egy olyan csomag összeállítása, ami egy alkalommal végig elég, és csak a menses elmúltával egyszerre mossuk ki a betéteket, 15-20000 Ft közötti összegből megoldható. Ez azt jelenti, hogy mondjuk havi 1 csomag Natracare betéttel számolva 10-13 hónap alatt megtérül. Ezen kívül ma Magyarországon az édesanyák munkaerőpiaci helyzete igen siralmas. Gyermekszülés után nagyon nehéz visszakerülni állásba, részmunkaidősbe meg pláne, hogy még a gyerkőcre is maradjon idő, ezért sokan kezdenek vmilyen kreatív tevékenységbe, próbálnak ilyen módon pénzt keresni, vagyis WAHM-ok. Ezeknek a WAHM boltoknak a támogatásával sokat tehetünk az édesanyákért, és én ezt nagyon fontosnak tartom.

Ökoanyu 2014.08.11. 10:01:20

Kedves LUca! Köszönöm akommentet, jogos, azt nem vettem figyelembe, hogy mi honnan jön. A mosható betétre visszatérve pedig: vérmérséklet kérdése, kinek mi az, ami belefér. A vér kimoshatóságával kapcsolatban nem voltak eddig jó tapasztalataim, nem tudtam 100-ig kiszedni. Olyat meg nem szívesen használok újra, ami el van színeződve. De ez az én véleményem. Üdvözlettel Nagy Réka

AgnesB 2014.08.19. 20:10:11

Sziasztok, Nekem a TianDe intimbetétei nagyon bejöttek, azokat használom nagy örömmel. Tiszta anyagból vannak, kemikália mentesek és szuper nedvszívók. Soha nem áztam át és jó sokáig bent lehet hagyni, mert légáteresztő. Ha bővebben érdekel a tibetiegeszseg@gmail.com címre írj. Köszi
süti beállítások módosítása