okoanyudev3

okoanyudev3

A legolcsóbb környezetbarát felmosószer

2012. június 16. - mrdudo

Mindig is mókusvakításnak tartottam, hogy minden felületre külön tisztítószert lehet kapni.

Bár nem néztem utána, de gondolom, a zsíroldást nagyjából mindig ugyanaz az anyag végezheti. Vegyszermentes háztartásban az egyik legjobb zsíroldó a szódabikarbóna. Jobban szeretem a mosószódánál, mert kevésbé agresszív a felületekkel. Felmosáshoz pedig egy végtelenül egyszerű receptet használok.

Hozzávalók:

- egy vödör forró víz
- két evőkanál szódabikarbóna
- 5-10 csepp teafa, vagy citromolaj

  • Szódabikarbónából ezeket a nagyobb kiszereléseket keressétek!
A forró vízbe beletesszük a szódabikarbónát és az olajat és mehet is móka. A szódabikarbóna a forró vízzel kiváló zsíroldó, a teafa, illetve a citromolaj fertőtlenítő hatású és finom illat marad utánuk.
Voila! Ennyi, nem több :)!

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr596720007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztina Nagy-Egri 2013.09.11. 19:41:30

Szia! Ezt használhatom parkettára is? Olvastam, hogy írtál egy "receptet" direkt parkettára is, hogy fényes legyen, de az enyém matt, és szeretném is, hogy az maradjon. Mit gondolsz?

Takács-Bagi Annamária 2014.08.23. 21:19:41

Kedves Réka! Én kipróbáltam a recepted 5csepp teafaolajjal és a többit a leírt mennyiséggel, de nem igazán jött be. A tapasztalatom, hogy az olaj a teljes felületet bevonta (kb 70nm), pedig az első mosást tiszta vízzel mégegyszer áttöröltem. Félóra múlva még azt hittem, hogy nem száradt fel,mert csillogott (!), de aztán láttam, hogy tök száraz. Ezek után zoknis lábbal járkáltam a lakásban és borzasztó lett a padló felülete (járólap) : tiszta maszat, mivel a zokni felitta? az olajat a padlóról. üdv, Annamari

Ökoanyu 2014.08.24. 11:50:17

Kedves Annamari, sajnálattal olvasom, amit írsz, az én tapasztalatom szerint 5 csepp olaj nem tud bevonni 70 négyzetmétert, de nagyon sok függ az anyagoktól is és látatlanban nem tudom, te egészen pontosan milyen felületen használtad. Enyhe szódabikarbónás, forró vizes felmosást javasolnék, remélem, ez orvosolja a problémát, illetve ha még óvatosabbak akarunk lenni, akkor lehet először csak forró vízzel, mert az zsíroldó. Remélem, sikerül rendbe hozni! Réka

Takács-Bagi Annamária 2014.08.25. 12:51:41

Kedves Réka! Köszönöm a tippet, eddig forróvizes ecettel és szbkarbónával mostam fel, csak gondoltam, fertőtlenítek teafa olajjal. Néha Flóraszepttet is löttyintek bele- tudom, nem öko,ade kisbabám nagyon eleven és kísérletező :) Valószínűleg túl tömény volt az olaj, a márkája Aromax, eddig kézfertőtlenítésre és fürdőbe használtam. Mindig forró vízzel mosok fel, mert hamarabb felszárad (kisbaba!) és már magában hatékony. Szuper az első könyved, Anyum vette nekem, de a férjem kezében ez a legtöbbet látott könyvünk! :) Ja, és tényleg a legjobb kenyérrecept a Tiéd- most hűl a friss vekni épp a pulton! Sok sikert és köszi a visszajelzést! Üdv, Annamari
süti beállítások módosítása