okoanyudev3

okoanyudev3

Huston, we have a problem! – Kornyatag palánták

2013. április 04. - mrdudo

Valami rossz karmám van nekem ezzel a palántázással. Tavaly az történt, hogy a nagyon lelkes kétéves túlönözte őket véletlenül, ezért kinyúltak. Idén, szakértői egyeztetés után egy magasabb polc teteján kötöttek ki, mondván amíg nincs rajtuk levél, nem kell nekik nap sem, csak a meleg.

Oké, szépen dugták is ki a fejüket és nagyon figyeltem a földre, hogy ne legyen se túl száraz, se túl vizes, szóval jól indult. Hétvégére mi is elutaztunk, előtte ment már a tanakodás, mi legyen velük, mert megjelentek a levelek és elkezdett nyúlni is. Két „szakember” két oldalról duruzsolt a fülembe. Anyám szerint AZONNNNNAL!!!! az ablakhoz kell őket tenni, három éves lányom szerint pedig még nem lenne szabad eltenni őket a polcról... Mindegy, gondoltam, tényleg kell a nap, és az ablakhoz tettem őket.

Sajnos, mire hazaértünk semmi lényegi változás nem történt, sápatagon kornyadozó, megnyúlt, dülöngélő palánták fogadtak:

Már éppen arra gondoltam, hogy ez valahogy nem az én műfajom, hiába igyekszem, de akkor pont beszéltem MonJardin Andrással, aki felvilágosított, hogy a helyzetem nem egyedi, sajnos ezt teszi a folyamatos szürkeség (aminek persze, hogy van köze a globális felmelegedéshez...). Mert a kis palántáknak nem elég ez a szűrt fény ami most van, igenis szükségük lenne az erős napsütésre. Tehát aki hasonló tapasztal akis növendékeknél, ne keseredje el, sajnos a masszív, összefüggő szürkeség tehet erről.

Na, itt tartunk most, most elhatároztam, hogy akármilyen állapotban is vannak, megpróbálom életben tartani őket az első erősebb napsugarakig.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr206720203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedianya 2013.04.06. 15:19:30

Az én palántáim is így néznek ki. És ez már a második adagom. Az elsőt az egyévesem kigyomlálta. Remélem megerősödnek és nem kell harmadszor is nekikezdeni.

klára 2013.05.23. 02:23:41

Javultak-e a palánták? Kikerültek már az erkélyre? Az ablakpárkányon kell tartani a cserepet az első pillanattól, hogy a kis növényt azonnal elég fény érje. Biztos a siker a biozsázsa néven kapható mag vetésével: nagyon gyorsan növekedő növény a zsázsa és nagyon finom, akár vajas kenyérre aprítva. Zöldsalátának is összetevője lehet.
süti beállítások módosítása