okoanyudev3

okoanyudev3

Drága szerek helyett tisztíts szőnyeget keményítővel!

2012. augusztus 13. - mrdudo

A szőnyegtisztítás témáját elég sokáig kutattam, mert nem éreztem százszázalékosnak az eredményeimet. Azóta  viszont utánaolvastam, és több metódus kombinálásával úgy érzem, most már tökéletesítettem a módszeremet.

Első lépésben a foltokat dörzsöljük át kevés mosószódás vízzel. Egy tálkába tegyünk két dl vizet és egy teáskanál mosószódát, és a keverékbe mártott rongydarabbal dörzsöljük át a kérdéses felületet. Ez nagyon jól kiszedi a foltokat. Azért színpróbát mindenképpen végezzünk előtte egy kis felületen. Nekem még nem volt vele gondom, de jobb az óvatosság. Ha száradás után azt látjuk, hogy fehér lerakódás van a folt körül, az csak a kicsapódott mosószóda, töröljük át citromos vagy ecetes vízzel. Egy dl vízbe egy teáskanál ecet vagy citrom szükséges. Utána érdekes hadművelet következik: szórjuk be az egész szőnyeget háztartási keményítővel (a szitával szép egyenletesen el lehet oszlatni a port a szőnyegen), mely kitűnően megköti a szennyeződéseket. Hagyjuk rajta 30-40 percig, majd alaposan porszívózzuk ki. Szódabikarbónával is csinálhatjuk ugyanezt, de nekem a keményítő kicsit hatékonyabbnak tűnt.

Háztartási keményítőt a GRobyban vettem legutóbb, máshol eddig nem nagyon kerestem, de háztartási boltokban érdemes megkérdezni még.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr456720083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása