SALE – nagy betűkkel becsábít a boltba a kiírás, de aztán majd pont nem a leárazottakat fogod megvenni.
Régi kérdésem, amit nem értek, hogy miért tetszik jobban mindig az „új kollekció”. Nyilván az szebben van tálalva és a régi, meg sokszor csak úgy oda van dobálva. De azért érdekelne ennél jobban is ennek a pszichológiája.
Bevásárlókocsi
Rögtön a bejáratnál. Már tolod is magad előtt. Ugye, hogy sokkal könnyebben dobálsz be mindent a kocsiba, így hogy nem kell cipelni a kosarat ?
Helyben sütött kenyér
Hát persze, hogy csábító az illata. Lehet, hogy van otthon, de hát ez a friss, ez most biztos sokkal jobban esne.
Alapvető élelmiszerek
Na, ezeket meg jól elrejtik, hogy tutira az egész áruházon át kelljen tunkolnod magad, mire eljutsz a tejig.
Jobbkéz szabály
A legtöbb bolt jobbról balra tereli a vásárlót, legalábbis az amerikai felmérések szerint. Ennek az az oka, hogy az jobbkormányos a vezetés és állítólag az emberek könnyebben veszik le a jobb oldalról az árucikkeket. Meg szerintem azért is, mert a jobbkezesek azért többen vannak s ha így terelik az vásárlókat, jobb kézzel könnyebben is pakolnak le a polcokról.
Szemmagasság
Na, ez régi dolog, de azért hátha van, aki nem tudja. Amit a legjobban el szeretnének adni, azt pakolják szemmagasságba. (Ezért fizet több márka polcpénzt, hogy az ő termékük kerüljön ezekre a kiemelt helyekre.)
Illetve még az is trükk, hogy a különösen kiemelt cuccokat pedig a sorok végére teszik.
Gyerekszem
Ebbe a magasságba meg természetesen a játékok, cukorkák, csokikák kerülnek.
Tapintás
Kutatások azt mutatják, hogy könnyebben kerül valami a kosarunkba, ha megtapogathatjuk, megfogdoshatjuk az adott tárgyat, mondjuk egy pihe-puha pulóvert.
Így aztán a ruhaüzletek is nagyon szívesen pakolnak úgy, hogy könnyű legyen mindent megfogdosni.
Zene
Na, ezen már én is meglepődtem, bár logikus, de még soha nem gondoltam bele. Ha kellemes zene szól a boltban, szívesen töltünk ott több időt. Sőt, ha valami klasszikus szól, még többet is költünk.
Hűségkártyák
Bár a vásárlónak is kedvez, de azért mégis ügyes trükknek mondanám. Egyrészt garantálja, hogy visszatérjünk a hűségkártya adta kedvezmények miatt, másrészt viszont lazán megadjuk érte a személyes adatainkat.
A teljes anyagot itt találjátok!