okoanyudev3

okoanyudev3

Húsmentes hétfő –kakukkfüves gomba, fetakrémmel

2013. október 21. - mrdudo

A múlt héten olvastam egy cikket a csiperke áldásos hatásairól és úgy gondoltam, méltánytalanul hanyagoltam kicsit a gombát az étrendemben. De a hagyományos elgondolások, mely szerint gombaleves, gombapaprikás, rántott gomba (grrrr) szóba sem jöhettek, ezért gyors keresés után találtam ezt a receptet. Erdei gomba éppen nem volt kéznél, viszont  találtam méretes, gyönyörű barna csiperkét, gondoltam, kezdetnek ez is megteszi.

Két főre nagyjából így néz ki:
Megpucoltam 10 nagyobb csiperkét és szárukkal felfele egy tepsibe állítottam. Utána elkészítettem a lötyőt, ennyi gombához kb. 3-4 löttyintés olívaolajba bőven szórtam kakukkfüvet, tettem egy gerezd fokhagymát. Többször csináltam már, kedvem szerint hol teszek bele egy picike chilit, hol nem. Lime nem volt itthon, az most kimaradt. Jól megöntöztem vele a gombákat és zsupsz, röpültek is a sütőbe 200 fokon nagyjából 20 percre.

gomba

Amíg sültek, megcsináltam a fetakrémet. Két személyre 10 deka fetához adtam egy fél evőkanál vajat. Először tejfölt nem tettem bele, de legközelebb abból is bent bele egy evőkanállal.  Ki, hogy szereti, lehet kísérletezni, a kettőnek azért kicsit más lesz a karaktere. A krémbe beledobtam jó adag apróra vágott görög bazsalikomot (bármilyen jó persze) és aprítóban habosra pörrentettem.
Pároltam mellé egy kis krumplit is, de ezt már egyáltalán nem is fűszereztem, akkor volt már így is az ízorgia, hogy muszáj volt, hogy valahol pihenjenek is kicsit az ízlelőbimbóim.
És ez még csak a csiperke volt, most vasárnap a kedvenc piacomon kaptam igazi erdei gombát, ma jöhet abból ez eredeti. Lehetőségeimhez mértem izgulok, bár a tegnapi nagyjából hét órás csipkebogyó lekvár főzés elég sokat kivett belőlem, de erről majd legközelebb.

Húsmentes hétfő: ha egy héten egyszer húsmentes napot tartunk, annyival csökken az ökológia lábnyomunk, mintha hibrid autót vezetnénk.

 

Update: ma megcsináltam erdei gombából...Szavak nincsenek.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr896720331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása