okoanyudev3

okoanyudev3

Két isteni és nagyon egyszerű tavaszi recept

2013. május 05. - mrdudo

Arra gondoltam, bevezetem a „húsmentes hétfő” mozgalmat. A lényeg könnyen kitalálható, hétfőn kizárólag húsmentes ételeket szeretnék ezután főzni és szeretném, ha akinek van hozzá kedve, velem tartana. Kedvcsinálónak meg is osztanék két receptet, az elmúlt napok családi slágereit.
Tejes-petrezselymes parázskrumpli

Imádjuk az újkrumplit és ezt a receptet a férjem hozta a családi közösbe.

 Hozzávalók:

  •  fél kiló parázs újkrumpli
  • egy csomag petrezselyem
  • egy kevéske tej
  • vaj
A krumplikat kefével kicsit megtisztítom, leöblítem, majd vajon pirítani kezdem, majd lefedve párolom tovább, amikor már félig puha, kis tejet öntök alá, ettől lesz igazán finom krémes az íze.
A legvégén hozzádobom a petrezselyem zöldjét és kicsit még összeforgatom vele. Kész is van, friss paradicsommal isteni ebéd, vacsora lehet belőle.

 

Spárga egyszerűen

Ne mis tudom, mikor jöttem rá, hogy imádom a spárgát. Szinglikorom egyik kedvenc szezonbéli vacsorája volt a következő, ha jól emlékszem Stahl Judit féle recept:

Hozzávalók:

  •  fél kiló spárga
  • olíva olaj
  • só, bors
Ez sem kimondott bonyolultum. Egy tepsi aljára kevés olíva olajat öntünk és a megmosott, szára végétől megfosztott spárgát rádobáljuk, majd sózzuk, kicsit borsozzuk. Én lefedés nélkül szoktam a sütőbe tenni és 180 fokon 2-20 perc alatt megsütni. Szeretem, ha kicsit megpirul a vége és ropog,d e ez persze egyéni. Néha sajtmártást, néha joghurtos, vagy tejfölös mártogatót csinálok hozzá.

fotó (5)

Neked is van egy jó húsmentes recepted? Oszd meg velem, velünk és csinálhatunk egy gyűjtést ide a blogra, hogy azoknak, akiknek van kedve velem együtt eztán húsmentes hétfőt tartani , legyen némi inspiráció, meg persze nekem is jól jönnek a friss ötletek.

(Írjátok ide kommentbe, én pedig szépen beszerkesztem őket bejegyzésbe.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr946720233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klára 2013.05.23. 02:09:11

Nagyon aranyos a képen az anyuka és gyermeke. Öröm rájuk nézni. Javasolnám, hogy húsmentes nap legyen inkább péntek. Kapcsolódna a hagyományhoz, amely bár vallási köntösben jelent meg és vált elfogadottá, lényegében az egészséges életmódot szolgálja. Hagyományhoz kapcsolódni mindig értelmes dolog. A régi, háború utáni szűkös időkben az étrend természetes része volt a hamisgulyás leves. Kicsit több hagyma és pirospaprika, s szinte észre sem lehet venni, hogy hús nincs benne - nem hiányzik. Üdvözlettel Klára

Rebeka Kiss 2013.08.09. 11:05:33

Úgy látom nem tolonganak a húsmentes receptekkel. Milyen kár. Pedig ez az időszak igazán adja az ötleteket. Egy remek húsmentes vacsorát készítettem tegnap, első próbálkozás volt, de nagyon ízletes és ezután biztosan rendszeresen készíteni fogom. Nyár, cukkini szezon: Hozzávalók: 1 közepes méretű cukkini 4 fej hagyma 4 db paprika 3 db paradicsom 3-4 evőkanál olaj 1 gerezd fokhagyma Fűszerek ízlés szerint: ( a fűszerek szárítottak ) só bors ( én csak fehéret használok ) bazsalikom majoránna gyömbér Elkészítése: A hagymát nagyobb kockákra vágom, a paprikát szintén és az olajjal pirítani kezdem. Közben a cukkinit kb centis darabokra vágom és a már rózsaszínes elegyhez öntöm és tovább sütöm állandó keveréssel. Hozzáadom a fűszereket és most adom hozzá a szintén apró kockákra vágott paradicsomot is. Átkevergetem párszor aztán fedőt teszek rá, a tüzet mérsékelve készre párolom. ( 5-1o perc, amíg a paradicsom is megpuhul ) Hosszú szemű rizzsel kitűnő és laktató egytálétel. Jó étvágyat!

Rebeka Kiss 2013.08.09. 12:21:06

Most jutott eszembe főzés közben, hogy a petrezselyem zöldet meg kifelejtettem. 2-3 perccel az elkészülte előtt megszórom még egy csokor petrezselyem zölddel, azzal is átkevergetem és tálalható. Így teljes!!! ( Átolvasgattam a blogod visszamenőlegesen is, a kislányod elbűvölő. A hajápolásos cikkedhez annyit még, hogy erre a célra nagyon hatásos még a ricinus olaj. Kiváló hajápoló is. Nagyon élvezetes, humorral fűszerezett, sokoldalú az írásod, igazán tetszik, és várom a további bejegyzéseket, amiket ezután már biztosan követni fogok. ) Szép napot! Rebeka
süti beállítások módosítása