okoanyudev3

okoanyudev3

Mindig olvasd el a címkét!

2013. február 09. - mrdudo

Már nem is tudom, hogy hogy találtunk egymásra azzal az új (talán) lengyel kozmetikai márkával, melynek fogkrémjét lassan egy éve használjuk.

Ár-érték arányban kiváló és a sarki patikánkban is lehet kapni. Nagy betűkkel hirdeti mindenhol, hogy csak természetes anyagokból, lebomló, organikus, blablabla...
És akkor meglepődöm, hogy még engem is meg lehet vezetni és most, hogy kinyitottam újra a weboldalukat még jobban felment az agyvizem.

Tehát. Azt hiszem, egy bioboltban találkoztam a termékkel először és egy szimpatikus nő ajánlotta. Átbeszéltük, semmi mumus nincs benne, ez aztán a természetes. (Oké, nem kérdeztem rá egyenként az összetevőkre...)
És sajnos - úgy látszik ez is alapigazság - mindig gyanakodni kell az olcsóbb, vagy jó árú dolgokra, mert a gyerekfogkrémjük meglepően baráti áron van, vettem is.
Mostanában pont a kozmetikai szerekben lévő anyagokkal vagyok jobban elfoglalva, hosszas tanulmányokat olvasok az SLAS-ről, azaz a Sodium Lauryl Sulfate-ról.
Összefoglalóan azt lehet talán róla mondani, hogy nincs egységes álláspont azzal kapcsolatban, hogy káros-e, de akiknek a véleményére adok, azok  mind azt mondják,  hogy káros, tisztítóhatása túlzott ezért károsíthatja a bőr (és akkor gondolom a nyálkahártya) védekezőrendszerét.  Hiszen egyszerűen mindent lepucol, azt is, amit nem kellene.
(Ha valaki megnézi ezt a videót, felhívom a figyelmét arra, amikor a néni arról beszél,  hogy nnna, hát lenyelni azt mondjuk nem kellene, mert az nem rendeltetésszerű használat, de egy egészen piciknek gyártott gyerekfogrémnél ezt hogy a búbánatban akadályozza meg a néni? Csak kérdezem...Mert akkor vennék tőle leckéket...)

Fontos információ még, hogy a mosószerekben, autómosó folyadékokban (és gyakorlatilag minden habzó kozmetikai termékben) is ugyanez az anyag van. Ami kis mértékben ugyan elképzelhető -  hogy rendeltetésszerű használat mellett persze - nem káros, de számoljuk csak ki, hogy hány termékben találkozhatunk vele per nap... (segítek kicsit: tusfürdő, folyékony szappan, mosószer, fogkrém...)?

Szóval amikor egyik este ücsörögtem a lányom kádja mellet és szórakozottan játszottam a tubussal, míg ő sikálta a fogait, elkezdtem olvasgatni a címkét.
És igen. Az összetevők között: Sodium Lauryl Sulfate. Amiről én speciel azt gondolom, hogy nem jó, nem szeretném a gyerekbe pumpálni és főleg nem a nyálkahártyáján keresztül, arról nem is beszélve, hogy még azért bőven ott tart, hogy le is nyeli a szentem.
De egyáltalán nem azért vagyok pipa, mert benne van, legyen, hanem azért, meg megvezetnek ezzel a full természetes dumával, pedig annak idején emlékszem, még a weboldalukat is kiolvastam.
Tanulság: semminek nem szabad bedőlni, mindig el kell olvasni a címkéket, hogy eldönthessük, van-e benne a mi tudásunk szerint nem kívánt anyag, vagy nincs.
És oké, hogy alapvetően magamra legyek dühös, hogy nem voltam elég alapos, de mégis mit keres az SLAS egy olyan fogkrémben, amit 2-5 éveseknek ajánlanak, de a lenyelése nem túl kívánatos?

Mondjuk ha már végképp kekec vagyok - márpedig - akkor meg egyáltalán nem értem, hogyha egy cég szeretne egy hiteles márkát bevezetni és elméletileg egy csomó minőségi alapanyaggal dolgozik, akkor hogyhogy ilyeneken csúszik el?

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr566720175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbarella 2013.02.18. 21:34:42

Szia, bocsánat, nem okoskodásból írok, hanam mert én is BILKa termékeket használok és valami nem stimmel. A fényképet csak illusztrációnak szántad? Ugyanis olyan tubusuk és olyan krémük nincs is, mint a fotón. Ahogy elolvastam a cikked, szaladtam megnézni a tubust, de egyik sem tartalmaz SLAS-t, egy Sodium Lauroyl Sarcosinate van bennük, de semmiképp nem a SLAS! Egyébként utána néztem ennek az anyagnak, és ebből is látszik, hogy mekkora a zűrzavar, mert van ahol mérgező anyagok közé sorolják, de antalvali oldalon is megnyugtatóan írtak róla és a krémmánián is. Linkelem mindkettőt: http://antalvali.com/comment/3262/sodium-lauroyl-sarcosinate http://kremmania.hu/osszetevok/sodium-lauroyl-sarcosinate Szóval valamit összekeverhettél üdv
süti beállítások módosítása