okoanyudev3

okoanyudev3

Coup de coeur - Szimpla Háztáji Piac

2012. szeptember 27. - mrdudo

Nem feltétlenül vagyok az a rendszeres típus, ezért nem is mondom, hogy rovatot indítok, hanem inkább csak beszámolok dolgokról, melyek aktuálisan éppen a szívem csücskei (coup de coeur).
Ígértem piacbemutatásokat és múlt vasárnap végre eljutottam a Szimpla Háztáji Piacra. Imádtam!

Egészen elképesztő hangulata van, leginkább egy francia kisváros heti piaca jutott róla eszembe (persze lehet, hogy azóta változtak az idők, ez jó régi emlék).

Nekem eleve nagyon szimpatikus, hogy vasárnap van. Ha szombaton épp nem jutunk el piacra, még mindig van egy mentőöv, ami nem a bevásárlóközpont. Elképesztő, hogy belépve egy ház udvarába – ami éjszakánként felkapott szórakozóhely – egy eklektikus, bájosan rendezetlen térbe érve egy piacon vagyunk, melynek közepén kis asztaloknál vidáman habos kakaóznak az épp megpihenők. Nagyjából mindent lehet kapni, amire szükség lehet. Vannak zöldségek, gyümölcsök, lekvárok, savanyúságok, magvak, méz.
Friss hús nincs, de ezt igazából meg tudom érteni. Az árak kellemesek, nem érzem, hogy át akarnak verni, az árusok kedvesek és segítőkészek.

Bár éppen nem kellett nagybevásárlást csapnom, nagyon jó áron vettem egy tönkölycipót, egy nagyon-nagyon praktikus mézpumpát (és ragadom meg az alkalmat, hogy bemutassam nektek az Időtetrisz blogot, érdemes őket olvasni), és egy nagyon finom kolbászt.
(A kolbász „árfolyamát” bevallom, nem követem szorosan, a férjem hívta fel rá a figyelmemet, hogy a sarki boltban fele ennyit tudunk venni ezen az áron az előrecsomagolt változatból, ha úgy hozza a szükség).

Az is szervezői zsenialitásra vall, hogy a kicsiknek bábszínházat szerveztek, így a gyerekek és a hosszas bámészkodásban és árusokkal való kvaterkázásba megfáradt apukáik felmenekülhettek szórakozni az emeletre.

Egy kis hangulatvideó: 

[youtube wil92OSuXFA nolink]

 

Ebédre sem volt gondunk, „közösségi főzés” jeligére a Két cica konyhája blog szerzője kényeztetett minket finom currykkel, adományért cserébe, mely adományok végül egy rászoruló családhoz kerültek.
Ja! És majdnem elfelejtetem, közben végig élőzene szólt.

Nekem ez így tökéletes, sok-sok ilyet még!

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr366720113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pure.color.lampions@gmail.com 2012.09.30. 10:44:29

Most értem haza a piacról, és örömmel jelentem, hogy éppen pont olyan, mint amilyennek a bejegyzés alapján vártam. Mindenki nagyon kedves, az áruk minőségiek, nagyon és kevésbé bio cuccok egyaránt megtalálhatók. Hoztam házi sütit, sajtot, zöldségeket, idénygyümölcsöt és nagy-nagy mosolygós jókedvet! Ajánlom mindenkinek :)

Ökoanyu 2012.10.01. 16:49:12

Nagyon örülök :)!

eszterpower@gmail.com 2012.10.03. 11:39:39

Szia! Bocsánat, hogy ez alá a poszt alá írok, de valamikor írtad, hogy a mosásnál mivel lehet fehéríteni, merthogy a mosószódától szürkék lesznek a ruhák. Égre földre keresem hogy mit írtál mert nem emlékszem rá:) megírnád hogy mi volt az? köszi
süti beállítások módosítása