okoanyudev3

okoanyudev3

Húsmentes hétfő: Paszternák krémleves zsályával

2013. november 03. - mrdudo

Ez az ősz nekem valahogy a nagy felfedezések időszaka. Sorra kerülnek a tányéromra olyna zöldségek, amelyeket vagy nem is ismertem korábban, vagy nem ápoltam velük kimondottan baráti viszonyt, de újraértelmezve már tudok velük mit kezdeni.

A paszternákot kedvenc kozmetikusom hozta a látóterembe és egészen lenyűgözött ez a semmihez nem fogható íz. Magnak csináltam először ebédre egy mézes-gyömbéres verziót, akkor kezdtem gyanakodni, hogy ez tényleg jó lehet, amikor a férjem a maradékot az ölébe helyzet és szépen kimajszolta az edényből. Imádom a krémleveseket, ezért azt gondoltam, az lesz a következő, amivel próbálkozni fogok.

Hozzávalók:

- fél kiló paszternák (piacokon már kapni egy pár helyen, de ha nem, simán rá kell kérdezni és lehet, hogy tudnak hozni)
- 3-4 szem krumpli (lehet, hogy nélküle is jó, de én most így próbáltam)
- egy fél póréhagyma
- 2 liter alaplé
- 2 dl főzőtejszín
- 2 gerezd fokhagyma
- zsálya
- kevés vaj

A pórét felkarikáztam és a vajon megfonnyasztottam. A paszternákot megpucoltam és felkockáztam a krumplival együtt és miután megmostam őket, a póréra dobtam. Kicsit összeforgattam a csapatot a vajon, majd felöntöttem az alaplével és hozzáadtam a zsályát.
Addig főztem, amíg a krumpli és a paszternák is megpuhult, majd hozzányomtam a fokhagymát és az egészet botmixerrel pürésítettem. Lehúztam a tűzről és hozzáöntöttem a tejszínt.
A tetejére most sima kenyérkockákat csináltam, de kis parmezán chips-szel is el tudnám képzelni. Sajnos egy nagyobb vendégsereggel belapátoltuk, mielőtt fotózni tudtam volna, így a pinteresten lőttem hasonlót.

paszternakleves Forrás: http://etapartca.canalblog.com/

Húsmentes hétfő: ha egy héten egyszer húsmentes napot tartunk, annyival csökken az ökológia lábnyomunk, mintha hibrid autót vezetnénk.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr66720339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása