okoanyudev3

okoanyudev3

Madármozi

2012. november 28. - mrdudo

Amikor megszületett Sári, almomban sem gondoltam, hogy mindennek ennyire fix koreográfiája van. Törvényszerűen jön a kismotor, majd a futóbicikli, ámulat lesz az állatkert és télen az egyik legjobb móka a madármozi, azaz a madáretető.

Tavaly is próbálkoztam már, de még rutintalan voltam és miután főleg búzám volt itthon, főleg a galambok jöttek, akikkel nekem semmi bajom, viszont túl nagy piszkot csináltak és nem örült a szomszédság.

De idén jobban felkészültem, elkocogtam az ZöldBoltba, ahol beszereztem ezt a helyes kis összeszerelhető, egyszerű darabot.

Először aggodalmaskodtam egy kört, hogy kell akkor még ragasztó, meg le is kellene lakkozni, de a boltban szétszedték nekem az egész cuccot és kiderült, hogy a kicsi dobozba szerencsére minden belefért és mindenből pont annyi, amennyi a kis házacskához kell.
Az ehhez hasonló dolgokon és teljesen el tudok ámulni, holott ez lenne a természetes. Hogy nem kell külön megvennem még ezer forintért a faragasztót, amit aztán később semmi másra nem használok és kidobom egy év múlva, amikor végleg beszáradt…Pácból is volt benne egy egészen picike adag, már szinte morogtam volna, hogy na, ez azért nem lesz elég, de persze grammra elég volt.
És ami a legzseniálisabb, hogy a madáretető csomagolása ha már nincs szükség rá, felhasználható képkeretként is. Mutatom:

Családi összefogással elkészült az aprócska etető, a kis alig-hároméves meditatív ámulatban pácolt egy fél délelőtt.
Aztán újabb isteni programként elsétáltunk a legközelebbi állatkereskedésbe és vettünk kimondottan madáretetőbe való keveréket.
Valami számomra ismeretlen ok miatt a kislányom ablakánál van egy furcsa fa, amit amúgy is imádnak a cinkék, tehát gyakori vendégek nálunk a kis sárga hasú madárkák.
Így hát oda helyzetük nekik a magocskákat az etetőben és a cinkelabdát.
Tegnap óta várjuk őket, Sári lelkesen aktívan ül az ablakkal szemben lévő fotelben és kiabál:
- Gyerteeeek cinke-binkék! Van nektek ennivalóóóóó!
És ma délután végre megérkezett az első kis vendég is, úgyhogy reméljük, hamarosan ideszoknak.

A ZöldBoltban azt is megtudtam, hogy a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületben is lehet kapni magkeverékeket kimondottan az egyes fajtáknak is, de oda még nem jutottam el.
És persze ami a legfontosabb, ha egyszer elkezdjük az etetést, akkor figyeljünk rá, hogy mindig legyen eleség az etetőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr826720149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása