okoanyudev3

okoanyudev3

Filléres zsíroldó a legmakacsabb szennyeződésekre!

2012. július 02. - mrdudo

Ő a mosószóda, a hét hőse (nátrium-karbonát, sziksó): természetben előforduló anyag, teljesen ártalmatlan, lebomlik. Sokan mosáshoz használják, én ott mással váltottam ki, vízlágyításra, zsíroldásra viszont kiváló.

Kapcsolatunk egy ideje ambivalens, volt már, hogy csalódtam benne, de ha a megfelelő dolgokra használom, akkor megbízható.

Amire nekem kompromisszum nélkül bevált: gyakorlatilag hidegzsíroldó helyett alkalmazom. Egy leharcolt tűzhelyet is csillogóvá tud varázsolni izommunka nélkül.

Ez a metódus: benedvesítem a felületet, majd beszórom mosószódával és állni hagyom. Kb. 30 perc múlva elkezdek csorgatni rá 10%-os ecetet. A reakció látványos, habzik minden a zsír meg minden egyéb mocsok szépen menekülőre fogja. Talán kell egy kicsit dörzsölni, de nem jellemző. Egy sima ronggyal le tudjuk törölni, ha az anyag „kidolgozta magát”
Ha fehér fátyol maradna a tűzhelyen, töröljük át egy kis langyos, ecetes vízzel.

Kerámialapra én szódabikarbónát használok, talán csak babona, de a mosószóda elég agresszív szer, ki tudja, hátha nem tesz jót a kicsit érzékenyebb felületnek.

Ára: kb. 550 Ft per kiló
Kapható: zöldboltokban, egyes drogérialáncokban. Érdemes nagyobb kiszerelést venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr256720047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eda-1952@freemail.hu 2012.07.07. 14:01:15

Én egy sajátmárkás (kb 480.-Ft) hideg zsíroldót használok, hónapokig elég. Őszintén szólva most, hogy már nem dolgozom sem lenne türelmem naponta fél órákat várni, s utána esetleg még suvickolni is. Befújom, elteszem a flakont és egy szivaccsal letörlöm, kész. Amig dolgoztam, pláne amig kisgyerekeim voltak, főleg nem lett volna időm rá.

Ökoanyu 2012.07.07. 19:36:13

Nekem a hidegzsíroldó túl agresszív szer és már gyakorlatilag semmi ilyesmim nincs a háztartásomban. Kisgyerek van itthon és dolgozom mellette elég keményen itthonról, én csinálok más, amíg dolgozik a szer, de talán kevesebbet is elég várni, csak a bombabiztos megoldást igyekeztem írni.

ta-lany@freemail.hu 2012.07.25. 09:09:45

A mosószóda ecet kombináció nem károsítja a konyhai munkapultot? Amit a fürdőszobába ajánl, bátran használható zománcozott felületekre és porcelánra? Mert általában az esetes takarítószerekre odaírják, hogy zománcozott felületen lehetőleg ne használjuk. Olvastam az epeszappanról is. Régi, makacs foltokra, "hónaljfoltokra" is jó?

Ökoanyu 2012.07.27. 00:03:49

Érzékenyebb, pl. laminált, felületekre én inkább a citromsavat használom, a konyhában nekem egy ilyen bekevert spricnim van. Zománcra is merném. Izzadságfolt jó kérdés, meg kell próbálni, még nem próbáltam, de fogom és megírom :).
süti beállítások módosítása