okoanyudev3

okoanyudev3

A medvehagyma tartósításának 3 legegyszerűbb módja

2014. március 31. - mrdudo

Reggel még tipródtam rajta, hogy írjak-e róla, aztán a piac még tele volt vele, gondoltam hátha segít még valakinek.
medvehagyma

1. Az egyik módszer az olajban eltevős, kvázi medvehagyma pesztós: aprítóba be a levélkéket, mehet rá olaj, együtt az olajjal összeaprít  és így mehet be az üvegbe

2. A másik szerintem még egyszerűbb, én ezt szoktam csinálni: levélkéket megmos, feldarabol, be a fagyasztóba. ha sok medvehagymánk van, akkor porciózzuk nagyjából úgy, ahogy reményeink szerint fel fogjuk használni. Egy másik szuper megoldást is találtam egy fórumban: a megtisztított leveleket sodorjuk fel mint a szivarokat és úgy csomagoljuk folpackba. Akárhogy is csomagoljuk, egy dologra érdemes figyelni, jó alaposan, szagmentesen csomagoljuk a medvehagymát, mert az egész mélyhűtőnek brutál szaga lesz rövid időn belül. Felengedés után nem lesznek már olyan fittek a levelek, de még nagyon jól fel tudjuk használni egy csomó ételbe.

3. Ha szeretnénk belőle fűszerkockákat, akkor kis vízzel pörrentsük le és porciózzuk jégkocka tartókba, majd ha megfagyott, pattintsuk ki a jégkockatartóból és tegyük át egy nejlonzacsiba.

+Egy tipp: mi nagyjából szügyig szoktunk járni a medvehagymában ilyentájt, mert a ugye van nálunk a családi pécsi szál, konkrétan néha egész Pécsett durva medvehagyma szag van, amikor ott vagyunk és vannak ismerősök, barátok, akik néha egy nagyobb zacskónyi medvehagymával toppannak be, ilyenkor aztán kreatívnak kell lenni…

De ma csak a piacon vettem egy csokorral, -  szerencsére az évek alatt már normalizálódott az ára – és azon tűnődtem, mit is csináljak belőle, így villant be a medvehagymást pogácsa.

Munkám során az elmúlt héten nagyságrendileg 100 medvehagymás receptet olvastam, képtelen voltam dönteni,l aztán győzött a józan ész és a vak kísérletezés helyett a család kedvenc pogitésztájához kevertem az apróra vágott medvehagymát. Azt hiszem, az első két tepsi még melegen fogyott el.

Finom lett, na.
Medvehagymában gazdag, szép hete mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr276720483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása