okoanyudev3

okoanyudev3

Best of 2012

2013. január 13. - mrdudo

Kicsit gondolkodtam rajta, hogy érdekes lehet-e még egy ilyen válogatás, de aztán a az IKEÁ-ban belefutottam egy nagyon praktikus kis dologba és azt gondoltam, összegyűjtöm mégis, melyek voltak azok a dolgok, amelyek nekem könnyebbséget hoztak a hétköznapokban. Vagy egyszerűen csak ötletesek, praktikusak, megszerettem őket.

Kis flakonok utazáshoz

Kezdem is akkor ezzel. Egy ideje gondban vagyok azzal, hogyan is szállítsam a mosószeremet, a samponomat és az egyéb házi kutyulékaimat.  Most az a fent említett áruházban 295 forintért lehet kapni kis flakonokat, melyekbe istenien lehet porciózni. Rögtön vettem is magamnak két garnitúrát, mert zeke a jópofa dolgok hamar kikopnak aztán nem lehet őket kapni soha többet.

A kedvenc bevásárlószatyrom

Tavaly ebben szintén az IKEA nyert nálam, van egy kis egyszerű szütyőjük, pont jó a pántjának a hosszúsága és könnyen vissza lehet gyömöszölni a kis tasakrészbe ami a zacskó belsejében található.
Azt is szeretem, hogy teljesen visszafogott színekben is kapható, azért van olyan alkalom, vagy szett, amihez nem mennek a túlságosan ripityomos kiszerelések.

A kis zsírfaló

Ebben az évben az egyik kedvencem ez a probiotikumos zsíroldó lett. A kerámialapnál félek, hogy túl érzékeny a felület és ezért bár tisztogattam mosószódával, szódabikarbónával, mégsem voltam teljesen nyugodt. Ez az ügyes kis szer viszont minden várakozásomat felülmúlta, nagyon szépen leszedi a makacsabb szennyeződéseket is.

„Ablakos madárodú”

Ezen a télen teljesen beleszerettem a cinkékbe és egyéb szépséges madarakba. Az állattartás nálam amúgy nehéz ügy, mert imádom őket, viszont nem tartom fairnek lakásban tartani őket. A madarakat külön csodálom, de teljesen paradoxnak tartom, hogy egy kalitkában éljék le az életüket.

Ez a kis odú viszont zseniálisan megoldja ezt a kérdést, hiszen az egyik oldala plexi és ha az ablakhoz szereljük, akkor mozizhatjuk a cinkepárt, meg  a fiókákat. Persze nem túl sokszor, mert az megzavarhatja őket, de engem ez lenyűgöz. Még nem szereltük fel, mert hiányzik pár alkatrész, de szerintem hamarosan lesz saját kis cinkecsaládunk. Legalábbis remélem. Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület boltjában lehet beszerezni.

Praktikus kis szelektív

Sokáig a már sokszor emlegetett kék-sárga bútorbolt nagy kék zacskóiban próbáltam gyűjtögetni, de ez elég macerás volt, nem túl rendezett és viszonylag helyigényes. De most ebben is sikerült nekik valami igazán használhatót tervezniük. Ez egy kis állvány, három lepattintható szürke zsák-szerű zacskóval. A mis spájzunk igen kicsike, de még ott is elfér, helytakarékos és pénztárcakímélő.
Most viszont teljesen elkettyentem, mert hiába böngészem az oldalukat, már nem találom ezt a terméket, sőt, fotó sem róla.

Mosóparfüm

Sokan írjátok nekem, hogy nem szeretitek az ecet illatát és mindenképpen érzitek mosás után, illetve, hogy jó-jó, hogy ecet, de jó lenne mégis, ha lenne valami finom illatuk a ruháknak.
Én már elég rég mosóparfümöt használok, az ezt a problémát tökéletesen megoldja.
Lehet tenni az ecetbe illóolajat is, de azzal meg én nem voltam elégedett, mert viszonylag sok kell belőle, viszont nagyon hamar elmegy az illata.
Sokáig egy illatot használtam, két évig narancsliget illatot árasztott magából a család, de most szerelembe estem egy másik márka másik, kicsit pénztárcabarátabb illatával. Ahimsa – Vízililiom. Finom, könnyű illat és egy ilyen kicsike flakon nagyon sokáig elég, kb. 3 hónapig.

Ferdinánd a ló és Csimpaszkutya 

A kedvenc helyem ebben az évben kétség kívül Megyer volt. Picike falu, isteni vendéglátás, jóféle falusi turizmus átverés nélkül. Második szilveszterünket töltöttük ott, megint 10/10. Jövőre pedig egy elég nagyszabású közös projektet tervezünk, remélem, minden összejön és akkor lesz róla sok bejegyzés itt a blogon.

A legbarátságosabb piac

Igen, tényleg sokat írtam róla, de teljesen függővé váltam. Attól kezdve, hogy felfedeztem magamnak, szinte minden vasárnap délelőttömet a Szimlpa Háztáji piacon töltöttem. Lettek kedvenc, megbízható eladóim, kedven termékeim, nagyon hiányzik, ha a piaclátogatást kiüti valami másik program.
A kislányom is imádja, szerinte ez az a piac, ahova a gyerek játszani járnak. És tényleg, mert az emeleten két nagyon helyes és kreatív fiatal lány mindig valami vicces matatós játékot talál ki a kicsiknek. Az "adventi-pingvinen" (pingvin alakú adventi naptárszerűség) minimum egy hétig nevetnem kellett. Azóta is ott virít a hűtőszekrényen.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr646720163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frida 2013.03.14. 13:04:48

Kedves Ökoanyu! A cikkben említett zsíroldót csak interneten keresztül lehet beszerezni? Esetleg valamelyik bolthálózatban elérhető? Köszönöm
süti beállítások módosítása