okoanyudev3

okoanyudev3

Fagyaszd le a kenyeret!

2012. szeptember 17. - mrdudo

A kozmetikumok mellett most még az háztartási élelmiszergazdálkodás foglalkoztat és bevallom, alapból nem vagyok igazán tehetséges. Bár szerintem nem dobunk ki túl sok élelmiszert, de kidobunk és igen, van amit megveszek, majd kezdeti lelkesedés után soha többet nem csinálom meg. Mondom, vészesnek nem vészes, de szeretném még optimalizálni az állapotokat.

A helyzet kezelésének egyik origója lehet a fagyasztás. Ezt próbálom most összegyűjteni, hogy mit és hogyan lehet fagyasztani, mert tényleg teljesen meglepő dolgok is szóba jöhetnek. Nekem anno ilyen volt a kenyér. Mármint, hogy azt is lehet fagyasztani. Márpedig lehet.

Mostanában azt csinálom, hogy a még teljesen friss kenyereket felszeletelem és beteszem a mélyhűtőbe. Még akkor is, ha rögtön másnap reggel van rá szükségem, mert egyszerűen finomabb és frissebb lesz.
A metódus pedig egyszerű,  reggel rögtön ébredés után kikapom a megfelelő mennyiségű szeletet és mire a család az asztalhoz ér, már lehet is fogyasztani, mert 10-15 perc alatt teljesen kiolvad.

Ami fontos: mikrózni nem szoktam, mert akkor könnyen kiszárad, meg vizes lesz, vagy rögtön túl meleg (és azután szárad ki), tehát a lényeg, hogy csak úgy hagyni kell.
Ha pirítóst szeretnénk, akkor viszont mehetnek rögtön a pirítóba a fagyos szeletkék és tökéletesek lesznek pirulás után.
(Szerintem puhább kenyérből a pirítós is finomabb, mint keményből, plusz a szeletelés is eleve egyszerűbb.)

Tudom, sokan a sütőbe tett ropogós zsömlékre esküsznek, régebben én is így csináltam, de ez egyszerűbb és gyorsabb.
Egyébként minden pékárút le lehet szinte fagyasztani, most épp pár saját készítésű indiai naan lepénykenyeret fogok a hidegre küldeni pillanatokon belül. Milyen jól fog jönni egyszer mondjuk tízóraira a kisgyereknek!

Ezzel a technikával gyakorlatilag mindig van itthon friss kenyér és nem is dobunk ki száraz maradványokat és nem utolsó sorban a lelkem is nyugodt.

A bejegyzés trackback címe:

https://okoanyudev3.blog.hu/api/trackback/id/tr746720105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mtündi 2012.09.25. 15:55:08

Mi kiszárítjuk a megmaradt kenyeret, zsemlét és prézli lesz belőle. :)

vfruzsi 2014.05.12. 22:58:48

Ez a szeletes megoldás okos ötlet, eddig csak egész kenyeret tettem el, de ez így sokkal sokkal jobb, ki fogom próbálni!

vfruzsi 2014.05.20. 17:46:53

Kipróbáltam, de összetapadtak a szeletek, végül kivettem az egészet, így is elfogyott. Te mit csinalsz vele, hogy nem tapad ossze?
süti beállítások módosítása